Tisztelt Greentech!
2012.04.05-én szereltem be az "XCELLS Water Benzines Fogyasztás Csökkentő
Készülék Hűtővízbe" nevű terméküket egy 2006-os évjáratú Chevrolet Aveo 1.2 8v Sedan típusú gépkocsiba. A motor
72 lóerős, 8 szelepes, közös befecskendező, elektronikus gyújtású, tehát nagyon
kicsi. Normál 95-ös benzinből hozzávetőlegesen 7,5 litert evett 100 km-en
városban, illetve vegyesben mérve, OMV prémium benzinnel pedig 6,8-7,0 litert.
Ezen szerettem volna csökkenteni a fenti eszközzel a benzinár emelkedése
miatt.
Nos, a fogyasztást az eszköz nem csökkentette első látásra, de ez
valószínűleg azért lehet, mert kihasználom a motorból kihozható maximumot, mivel
elég kicsi.
A motor jelentősen nyomatékosabb lett, gondolom, az égés
tökéletesebb. A nyomatékgörbéje olyan sima lett, hogy gyakorlatilag alapjárattól (750 ford./perc), sőt azalatt is képes gyorsulásra (500 ford./perc), például magasabb sebességi
fokozatból való lelassulás után, visszaváltás nélkül, rezonancia és kínlódás
nélkül. Ez a tulajdonság a teljes fordulatszám tartományra jellemző, lukak
nélkül! Jellemzően 1 sebességi fokozattal magasabban autózható bármilyen
terepen, sebességtartományban. A korábban jellemzően 2000-2500-as fordulatszám
helyett 1100-1500-on autózható, klímával is!
Ami érdekes, hogy az EGR szelep nem kormolódik az alacsony fordulat
ellenére (ennél a típusnál ez jellemző az alul váltásnál), ebből vélelmezem, hogy
az égés tökéletesebb lett az eszköz használatától. Gyakorlatilag a budapesti
csúcsforgalomban 4-5. sebességben autózom 1000-1500-as fordulatszám
tartományban, mechanikai kínlódás, rezonancia nélkül.
Így 3 hónapnyi és kb. 4000 km alatt szerzett tapasztalatom az, hogy vezetési
stílusomat a motorkarakterisztika előnyös változásaihoz igazítva, a városi
fogyasztás állandósult 6,7 l/100 km-en, az országúti pedig 6,0 l (klímával 6,3
l) /100 km-en, mindezt a budapesti csúcsforgalomban, dugókkal. Szerintem
benzinestől nem rossz.
Legfrissebb tapasztalásom, hogy ebben kánikulában, ilyen kis teljesítményű
motorral hegymenetben gyorsítva, autópályán, nem kell kikapcsolni a klímát
5.-ben, a 4. be való visszaváltást egyszerűen elfelejthettem az M7-esen.
Ajánlom tehát másnak is az eszköz beépítését.
Üdvözlettel:
|