Magyar English
Wholesale Conditions | Contact Us
In your cart 0 items
HOME NEW PRODUCTS REFERENCES LOG IN CREATE AN ACCOUNT
Products
Manufacturers
News
2012. May 07.

Nagyot esik a benzinár, de csökken a dízel is

Péntektől bruttó tíz forinttal csökkenti a MOL a benzin, hat forinttal pedig a gázolaj nagykereskede...

2012. April 20.

Csökkenő üzemanyag felhasználás Magyarországon

Csökkent az első negyedévben az üzemanyag fogyasztás, benzinből 4,1 százalékkal, gázolajból 1,9 száz...

2012. April 02.

Üzemanyagárfék bevezetését tervezik Németországban

Németországban a csúcsra emelkedő üzemanyagárak mozgásának korlátozását, úgynevezett árfék bevezetés...

-All News-
News
2012. May 07.
Nagyot esik a benzinár, de csökken a dízel is
Péntektől bruttó tíz forinttal csökkenti a MOL a benzin, hat forinttal pedig a gázolaj nagykereskedelmi listaárát. Mindez azt jelenti, hogy az olajtársaság a benzin literjét bruttó 412,6, a gázolajét pedig bruttó 414,6 forintért adja majd a kiskereskedőknek.

Bár az egyes kutak árképzése egymástól eltérő, az autósok nagyjából ugyanilyen mértékű változással (10 Ft-os benzinár és 6 Ft-os gázolajár csökkentéssel) szembesülnek majd szerdán az állomásokon. Ez azt jelenti, hogy a benzint átlagosan 429-430 forintos, a gázolajat pedig 431-432 forintos literenkénti áron tankolhatjuk majd.

A benzin ára március végén haladta meg (hosszú idő után először ismét) a gázolajét, most viszont megint a dízel lesz a drágább. A benzinár tavaly novemberben, a gázolaj jövedéki adójának emelésével került a gázolajár alá.

Miért ez a nagy csökkenés?

A benzin árának tíz forintos csökkenése ritka eseménynek számít, a múlt hét pénteki árváltozást leszámítva hasonlóra mindössze egyszer, 2008 október végén volt példa. Olyan viszont eddig nem történt, hogy két egymást követő héten összességében literenként 20 forinttal csökkenjen a benzinár.

A hazai üzemanyagárak csökkenése két tényező kedvező együttállásának köszönhető. Az olaj árfolyama esik, a forinté viszont erősödik a dollárhoz képest.

Az olajár esése annak tudható be, hogy az utóbbi napokban/hetekben Amerikából, Európából és Kínából (a legfontosabb olajfogyasztó országokból) is érkeztek várakozásoknál gyengébb makrogazdasági adatok, aminek hatására az olajpiaci keresleti kilátások romlottak. Mindezen túl a kínálati félelmek sem borzolják már a piaci szereplők kedélyeit, hiszen április közepén jó szájízzel távoztak a felek az iráni atomprogrammal kapcsolatban folytatott tárgyalásokról. Emiatt az iráni feszültségek miatt korábban több elemzőház által is 10-20 dollárra becsült prémium elkezdhetett kiárazódni az olajárból.

Az csak hab a tortán, hogy a benzin jegyzésára valósággal zuhan. Ez abból fakad, hogy az év elején speciális kereslet-kínálati tényezők hatására nagyot emelkedett az ár, a nyári hónapok előtt azonban megindult a korrekció, ahogy a finomítók elkezdenek visszatérni a sűrű tavaszi karbantartási szezonról.

Miközben az olaj és olajtermékek ára esett, a forint árfolyama relatíve jól tartotta magát a dollárhoz képest. Ezt elsősorban az EU/IMF tárgyalásokkal kapcsolatos pozitív híráramlás számlájára írhattuk, bár az utóbbi napokban a romló nemzetközi befektetői hangulat már a forintnak sem kedvezett.

Forrás: Portfolio.hu
2012. April 20.
Csökkenő üzemanyag felhasználás Magyarországon
Csökkent az első negyedévben az üzemanyag fogyasztás, benzinből 4,1 százalékkal, gázolajból 1,9 százalékkal fogyott kevesebb, mint egy évvel korábban.

A Magyar Ásványolaj Szövetség adatai szerint a tagvállalatok töltőállomásain 2012. első negyedévében 260,495 millió liter benzint és 340,893 millió liter gázolajat vásároltak az első három hónapban.

Tavaly 2,7 százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztás a Magyar Ásványolaj Szövetség tagvállalatainak adatai szerint, a benziné 5,7 százalékkal, a gázolajáé pedig 0,1 százalékkal mérséklődött.

Az elmúlt évben összesen 2,88 milliárd liter üzemanyag fogyott, míg egy évvel korábban 2,96 milliárd liternyi. A szövetség adatai a piac mintegy 85 százalékát fedik le a tagvállalatokon keresztül.
2012. April 02.
Üzemanyagárfék bevezetését tervezik Németországban
Németországban a csúcsra emelkedő üzemanyagárak mozgásának korlátozását, úgynevezett árfék bevezetését tervezi a kormány.

Németországban az üzemanyag magas ára mellett az üzemanyag-forgalmazó cégek árképzési gyakorlata is feszültséget okoz. Az árak rendszerint naponta többször változnak és mindig azokban a napszakokban emelkednek, amikor a legtöbben tankolnak. A napon belüli árkülönbség elérheti a 15 centet (44 forint). A közfelháborodás hatására a konzervatív-liberális kormánykoalíció megoldást keres a problémára. Szóba jöhet az úgynevezett nyugat-ausztráliai modell, amely szerint a benzinkutaknak minden nap 14 óráig jelenteni kell egy hatóságnál, hogy másnap milyen árakat kívánnak alkalmazni. Az árakat reggel 6 órakor állíthatják be a kívánt szintre és 24 órán keresztül tilos a változtatás. Az is lehet, hogy az osztrák megoldást veszik át, amely szerint nem kell előre jelezni az árakat, de változtatni csak naponta egyszer, 12 órakor lehet - írták német lapok pénteken.

Pénteken a törvényhozás felsőháza - a tartományok képviselőiből álló Bundesrat - is foglalkozott az üzemanyagárak ingadozásával és felszólította a kormányt, hogy vizsgálja meg, miként lehetne fékezni az ármozgást. A kormány korábban betiltotta az úgynevezett árolló alkalmazását, vagyis azt, hogy a piac nagy szereplői magasabb áron értékesítsék az üzemanyagot a nem a saját márkát viselő töltőállomásoknak, mint a saját hálózat tagjainak. A versenyhatóság legutóbbi 2011-es vizsgálata szerint azonban továbbra is az óriáscégek uralkodnak, a piacon oligopólium alakult ki, a bevétel 65 százalékát megszerző 5 cég között nincs számottevő verseny. Az árak jelenleg történelmi csúcson vannak, a kőolaj világpiaci árának folyamatos emelkedése miatt a gázolaj literenkénti átlagára átlépte az 1,50 eurós (442 forint) szintet, a benziné pedig elérte az 1,70 eurót (501 forint).
2012. March 28.
Rekord üzemanyagárak Szlovákiában
Soha nem látott szintre emelkedtek az üzemanyagok árai Szlovákiában az utóbbi napokban, a 95-ös benzin már átlépte az 1 euró 60 centes határt, ami több mint 470 forintnak felel meg.

A gázolaj literenkénti ára is másfél euró (mintegy 440 forint) körül mozog a szlovákiai üzemanyagtöltő állomásokon. A 95-ös oktánszámú benzint egy évvel ezelőtt csaknem 20 centtel, azaz több mint 12 százalékkal olcsóbban lehetett tankolni Szlovákiában - olvasható az egyik autós honlap összeállításában.
Az elmúlt időszakban az Európai Unió tagállamai közül 24-ben döntött rekordot a benzin ára és a dízel üzemanyag esetében sem jobb a helyzet, hiszen ennek ára 18 országban van csúcson. A honlap elemzése szerint a közeljövőben nem is lehet javulásra számítani.

Bár az üzemanyagárak Európa-szerte sokat emelkedtek, a visegrádi országokkal és Ausztriával összehasonlítva Szlovákiában a legdrágább a benzin és a gázolaj ára is magasabb, mint Ausztriában és Lengyelországban. Az Európai Unió átlagos üzemanyagáraival összehasonlítva Szlovákia a középmezőnyben van. Az üzemanyagba épített adóterhek tekintetében a V4-ekkel és Ausztriával összevetve Szlovákia áll az autósok szempontjából a legrosszabb helyen. Egy liter 95-ös benzin árából Szlovákiában csaknem 83 cent az adó, a gázolaj esetében ez az adóteher literenként 65 cent.
2012. March 19.
Újabb történelmi benzinár-csúcs szerdától
Újabb történelmi benzinár-csúcs szerdától: 5 forinttal nő a benzin, és 4 forinttal a gázolaj literenkénti ára a hazai töltőállomásokon a hét közepétől - erősítették meg piaci forrásokból a holtankoljak.hu értesülését. Így a benzin átlagos ára 441 forintra nő, a gázolajé 444 forintra.

A múlt héten 7-7 forinttal emelkedtek az üzemanyagárak. A benzin ára így újra 12 forintot emelkedik egy héten belül, csakúgy, mint az elmúlt egy hét alatt.
A holtankoljak.hu adatai szerint az eltérés a legolcsóbb és a legdrágább töltőállomások árai között elérheti literenkénti 30 forintot is a benzin- és a gázolajár esetében is.

A szerdai árakkal számolva már 27 forinttal kell többet fizetnünk benzinért, és 11 forinttal kerül többe a gázolaj, mint az év első napján.

Tavaly ilyenkor a benzin átlagos ára 376, a gázolajé 377 forint volt.
2011. November 15.
Itt a 430 forintos dízel szerdától és lehet, hogy csak hetekre vagyunk a 450 forintos ártól
Emeli bruttó 5, illetve 8 forinttal a 95-ös benzin, valamint a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., ezzel mindkét üzemanyag ára új csúcsra emelkedik - értesült piaci forrásokból hétfõn az MTI.

Az emeléssel a benzin átlagára 402-404 forintra nõ, míg a gázolajé 430 forint lesz.

A Mol egy hete bruttó 3, illetve 6 forinttal emelte a 95-ös benzin, valamint a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát. Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.
2011. July 27.
Szerdától 3 és 4 forinttal emelik a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykerárát...
A változással a benzin átlagára újra csúcsra emelkedik, s eléri a 388 forintot, míg a gázolajé 375 forintra nõ. A Mol egy hete 8-8 forinttal emelte a benzin és a gázolaj árát.

Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál, s így több helyen már 400 forint feletti benzinárakkal találkozhatnak. Míg egy évvel ezelõtt, egy liter 95-ös benzin ára átlagosan 345 forint, a gázolajé pedig 320 forint körüli volt, ez mára 388, illetve 375 forintra emelkedett.

undefined

A Forensis Autóklub felmérése szerint az autósok mindössze harmada mondja azt, hogy az áremelkedések hatására továbbra is ugyanannyit autózik, mint egy évvel ezelõtt, miközben a megkérdezett autóvezetõk több mint fele már 25-50 százalékkal kevesebb kilométert tesz meg autójával a magasabb üzemanyagárak miatt. Mintegy 90 százalékuk sokkal jobban megnézi, hogy olyan benzinkúton tankoljon, ahol alacsonyabbak az üzemanyagárak, miközben a megkérdezettek több mint harmada 5-10 ezer forinttal kevesebbet költ havonta tankolásra, mint a múlt évben, 10 százalékuk pedig már nem tankol rendszeresen.

A Forensis szerint a felmérés egyik legfontosabb üzenete az, hogy az autós családok 35 százaléka a kevesebb tankolással, 31 százaléka pedig a szórakozásra költött összegek csökkentésével próbálja ellensúlyozni az üzemanyagok drágulásával járó plusz kiadásokat.

Arra a kérdésre, hogy vajon milyen üzemanyagár esetében nem lennének hajlandók rendszeresen tankolni az autósok, 2-3 százalékuk azt mondta, már most sem tankol rendszeresen, közel 50 százalékuk pedig abbahagyná a rendszeres üzemanyag vásárlást, ha a benzin illetve a dízel ára elérné a 400 forintos literenkénti szintet.

Ezzel szemben negyedük úgy gondolja, hogy bármilyen üzemanyagár mellett rendszeresen tankolna. A felmérés szerint a benzinkutakon nem csak az üzemanyag-vásárlás esett vissza, de a shopokban is kevesebben vásárolnak a drágább üzemanyag miatt. A shopokban a megkérdezettek több mint 54 százaléka már egy évvel ezelõtt sem vásárolt, azóta viszont már további 39 százalékuk sem veszi igénybe ezt a lehetõséget.

Forrás: autosvilag.com
2011. March 07.
Benzinár - Autópályán már 400 forint...
Újabb történelmi csúcsot érnek el az üzemanyag árak, a Mol Nyrt. bruttó 5 forinttal emeli a 95-ös benzin és ugyancsak 5 forinttal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán. Az emeléssel a benzin átlagára 374-375 forintra, a gázolajé pedig 372 forintra nõ.

A Mol egy hete emelte 5 forinttal a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árát. Az autósok 30 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. Korábban elemzõk elmondták, ha a spekuláció és a
földközi-tengeri politikai bizonytalanság miatt tovább emelkedik a kõolaj ára és gyengül a forint a dollárhoz képest és akár két héten belül átlépheti a 400 forintot az üzemanyagok literenkénti ára a magyar piacon.

Ez most bizonyosan megtörténik, hiszen például az autópályák mellett lévõ kutak közül már lesz olyan, amelyik ennyiért vagy ennél többért fogja adni szerdától az üzemanyagot.

Forrás: autosvilag.com
2011. January 11.
366 Ft-os benzinár, hol a vége?
Történelmi csúcson nominálisan a benzinár Magyarországon újra. Sajnos ez nem az a csúcs, amire a politika szívesen hivatkozik.

Az Mfor cikkéből ollózott ábra megmutatja, hogy a lassan mögöttünk hagyott 3 évben hogyan alakultak a benzin és gázolajárak:

undefined

Ha az inflációval felszorozzuk, akkor a 2008 év elejei árakat kapjuk reálértékben. Csakhogy az inflációnak nem sok köze van ehhez, az üzemanyagok árát alapvetően a nyersolaj ára és a USD/HUF keresztárfolyama határozza meg. A válság előtti időszakban a nyersolaj 100 dollár körül volt és 150-170 körül járt a zöldhasú ára.

Nézzük akkor, hogy áll most az olajár az ecoline.hu idősorának kölcsönvételével:

undefined

Látszik, hogy a magyarországi árak követik az olajár változását, nézzük a USD/HUF keresztárfolyamot az MNB hó végi árfolyamaiból kreált ábrán:

undefined

Tisztán látható, hogy a keresztárfolyamról már nem mondhatjuk el, hogy együtt mozogna a magyarországi üzemanyagárakkal, de az látszik, hogy a forint akkor volt a legerősebb, mikor az olajár az egekben járt.

De nézzük ezeket az adatokat összefüggésükben:

2008 elején 95 dolláros olajár, 170 forintos keresztárfolyam, 290 Ft körüli benzinár.

2010 végén 85 dolláros olajár, 210 forintos keresztárfolyam, 340 Ft körüli benzinár.

Ha számolgatunk, akkor azt kapjuk, hogy az olajárban és a keresztárfolyamban bekövetkezett változások 320 Ft körüli benzinárat indokolnának.

Viszont az üzemanyagok jövedéki terhelése jelentősen növekedett ez év januárjától, a benziné például 13,75 Ft-ot (nettó 109-ről 120-ra, az ÁFA tartalommal együtt ), amit a jelenleg regnáló párt ugyan hangosan kritizált, ám hatalomra kerülése óta elfelejtkezett ennek a rossz döntésnek a korrekciójáról. Ennek gyanúm szerint az lehet az oka, hogy bár az üzemanyagok forgalmában 6%-os csökkenés következett be a tavalyi évhez képest, azonban az állam a csökkenő fogyasztás mellett is több bevételhez jutott. Az éppen ma bejelentett üzemanyagár növelés (benzin esetében 8 Ft, a múlt hetivel együtt 13 Ft) viszont könnyen a határon túlra tolhatja egy újabb jelentős részét az üzemanyag forgalomnak, amely érzékelhető bevételkiesést okozhat már a költségvetésnek is.

Nézzük mit jelentene a tavalyi jövedéki adószint visszaállítása nekünk, még mindig Magyarországon tankoló autósoknak: ha egy évben 15 ezer km-t megyünk és átlagosan 8 litert fogyaszt a verda, akkor éves szinten a 13,75 Ft-os bruttó csökkentés 8*(15000/100)*13,75 Ft=16500 Ft. Bár a szerencsések ezt az összeget akár meg is takaríthatták a kedvezőbb jövő évi kgfb díjaikban, azért mégis jó lenne, ha a kormány a sűrű fillért választaná a ritka forint helyett, főleg mert ezt követelték ellenzékben és ezt kommunikálták egészen ez év májusáig, a tényleges hatalomra kerülésükig.

Forrás: magyarorszagcruise.blog.hu - a cikk keletkezésének eredeti ideje: 2010.12.07. 05:00
2010. December 23.
Jókívánság és Köszönet...
Ezúton is szeretnénk Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Sikerekben Gazdag Boldogabb Új Évet kívánni minden meglévő és leendő Vásárlónknak egyaránt! Továbbá szeretnénk megköszönni azt a nem mindennapi bizalmat, melyet termékeink iránt tanúsítanak azok, akik már sikerrel használják készülékeinket mindennapjaikban!

Greentech.hu csapata
» Continue
Quick Find
Advanced Search
Bestsellers
01.Super FuelMAX® Booster Fuel Saving Device - Made in USA
02.PowerMAX® VÍZKŐSTOP Ipari Mágneses Vízkőtelenítő Készülék
03.GREENTECH G11 Fuel saver - Gasoline Car Under 100L Fuel Tank
04.GREENTECH D11 Fuel Saver - Diesel Car Under 100L Fuel Tank
05.XCELLS Water Gasoline Fuel Saving Device into Cooling Water
06.dr.Watt 60kW - 3 Phase Intelligent Electricity Saving Device
07.XCELLS Water Diesel Fuel Saving Device into Cooling Water
08.Car-Saveup E95 Gasoline Fuel Saving Device
09.EcoGAS® Commercial Gas Saver Magnet
10.FuelTECH® E95 Fuel Saving Capsule into Fuel Tank - Gasoline
Specials
MAXiGAS Professional Home 1/2" Gas Saver Product
MAXiGAS Professional Home 1/2" Gas Saver Product
$376
$359
Information

Fuel saving | Electricity saving | Gas consumption saving | Washing - Descaling

Energy Saving and Consumption Reducing Products Retail and Wholesale
Copyright © 2010 Greentech.hu